​انجمن صنفی تولیدکنندگان نمک تصفیه ایران

​Iranian Recrystalline Salt Producers Society

نمک دریاچه مهارلو ۱۰۰ درصد آلوده و غیربهداشتی است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز گفت:

نمک‌های موجود در بازار استان فارس که از دریاچه مهارلو تهیه شده‌اند، نه تنها باکیفیت و مناسب نیست، بلکه ۱۰۰درصد آلوده و غیربهداشتی است.

تسنیم: سید وحید حسینی در نشست خبری با اصحاب رسانه با موضوع پویش سلامت، در پاسخ به پرسش خبرنگاران درخصوص کیفیت نمک مصرفی موجود در بازار و فروشگاه‌های استان بویژه نمک دریاچه مهارلو گفت: نمک دریاچه مهارلو اصلا بهداشتی نبوده و استفاده از آن به هیچ عنوان قابل قبول نیست و توصیه نمی‌شود.

وی افزود: در سال‌های اخیر افرادی قصد سرمایه‌گذاری در این دریاچه با عناوین زیبایی مانند تولید بومی، اشتغالی محلی و ... را داشتند، اما مجموعه دانشگاه علوم پزشکی با همکاری استانداری فارس اجازه بهره‌برداری از این دریاچه را صادر نکرد و نمی‌کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز با تاکید بر اینکه نمک دریاچه مهارلو 100 درصد آلوده است، گفت: این دریاچه محل تجمع فاضلاب و مجموع ضایعات و پساب‌های غیربهداشتی است، به همین دلیل اجازه ندادیم و نمی‌دهیم که نمکی از این دریاچه استخراج شود.

وی تاکید کرد که تنها نمک مورد تایید مجموعه علوم پزشکی، نمک‌های موجود در بازار با بسته‌بندی قابل تایید وزارت بهداشت و دارای سیب سلامت است.